معرفی 2 کتاب در یزدفردا:

طراحی جواهرات با مروارید

 و

 بازسازی جواهرات قدیمی

یزدفردا "رضا بردستانی :سال هاست که مردم مجذوب جلا و درخشندگی مرواریدها شده اند.مرواریدهای کمیاب از زمان تمدن های اولیه ودرجواهرات پادشاهان وملکه ها ،بانوان اول دنیا وستارگان سینما استفاده می شد.توانایی تکنیکی برای خلق اشکال جدیدمروارید به روشی اقتصادی در سبک امروزی و مدرن به طراحی جواهرات با مرواریدآب شیرین جذابیت خاصی بخشیده است.مرواریدها نه تنها دارای شکلی مدور،کلاسیک وبه رنگ سفید درخشنده هستند،بلکه در رنگ و شکل نیز تنوع بسیاری دارندواین ویژگی سبب می شودکه امکان استفاده ازآنها در طراحی جواهرات مدرن نیز وجود داشته باشد.
کتاب " طراحی جواهرات با مروارید" حاوی مطالبی در زمینه جواهرات بسیارشیک وجذاب طراحی شده با مروارید است که «نیکول نوئل شرمن» با تکیه بر دانش وتجربیات خود آن را نوشته است. اوبا متمرکزکردن ذهن خود روی فرایندطراحی جواهرات،اقدام به شرح گام به گام این روش ها برای هرقطعه جواهرنموده ا
ست.باآن که تکنیک های ارائه شده در این کتاب شامل ترکیب های ساده ای ، همچون تکنیک رشته کردن مرواریدها وسیم پیچی است،طرح های پیچیده ی ارائه شده توسط «شرمن» الهام بخش بیشتر علاقمندان به سبک و مد جواهرات نیز بوده است. در این طرح ها اشکال و رنگ های بسیار متنوع از مرواریدها به همراه سنگ های جواهر قیمتی و نیمه قیمتی دیده می شوند.این سبک ها شامل جواهرات بسیار زیبا،گردن بندها ودست بنده

http://yazdfarda.com/images/news/actual/?img=25606_12345555.jpg

ا ،طرح های هندسی و منحصر به فردوهمچنین جواهرات مروارید بسیار ظریف وبسیار زیبای عروسی هستند.
این کتاب با ترجمه ی «الناز گوهربین»، از سوی انتشارات بزرگ «یزدا»،در128 صفحه و قطع رحلی به چاپ رسیده است و شامل شش فصل : شروع طراحی ،سبک برجسته بوهمی،طرح کلاسیک: طرحی ساده و زیبا،شکلی یکپارچه و هندسی، مراسم ازدواج : عروس وجشن عروسی،گالری جواهرات می شود.


کتاب دوم یاد آوری کتابی دیگر 



کتاب «بازسازی جواهرات قدیمی» ،نوشته ی «ایمی هانا» است که با ترجمه ی «مهرداد طزرجانی» از سوی انتشارات بزرگ «یزدا»،درقطع رحلی وبا تعداد128 صفحه، به علاقمندان عرضه شده است.


«هانا ایمی» در این کتاب ایده های طراحی هر قطعه را به همراه روش گام به گام برای اجرای هر پروژه با شما در میان می گذارد.وی همچنین روش ساخت جواهرات با استفاده ازگنجینه ای که در اختیار داریدولوازمی که به راحتی در فروشگاه ها ی صنایع دستی و جواهر فروشی در دسترس هستند را به شما نشان می دهد.دراین کتاب هاناایده های طراحی هر قطعه را به همراه روش گام به گام برای اجرای هرپروژه با شما در میان می گذارد. وی همچنین روش ساخت جواهرات با استفاده از گنجینه ای که در اختیار داریدولوازمی که به راحتی در فروشگاه های صنایع دستی و جواهر فروشی در دسترس هستند رابه شما نشان می دهد.در این کتاب دستورات مقدماتی و راه کارهای مختلفی رامی آموزید که به شما اعتماد به نفس کافی برای ساخت جواهر مورد علاقه تان را می دهد.

این کتاب در 1389 به چاپ دوم رسیده است وشامل شش فصل : شروع کار،یادی ازبرجسته کاری،سوغاتی و یادگاری،الهامات فرانسوی،تصاویرمربوط به گذشته و بازسازی آثارمقدس می شود.

علاقمندان می توانند برای تهیه ی کتاب به نشانی ذیل مراجعه فرمایند:

ـ یزد.چهارراه فرهنگیان.ابتدای بلوارشهیدسیدمحمد پاک نژاد.فروشگاه  کتاب یزدا.

یا با شماره تلفن : 7265274 و 7265273 تماس حاصل فرمایند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا